Spørsmål som ofte stilles om Fuud.
Fuud er en helt ny app lokalmat hvor du kan nå en stor kundebase for lokalmat. I tillegg til å være en handelsplattform bidrar Fuud til å redusere matsvinn.
Kjøpere laster ned appen gratis, blar gjennom kategorier eller søker etter lokalmat og produsenter i sitt nærområde. Kjøper legger deretter inn en ordre og du får melding i appen om bestillingen. Alt håndteres automatisk. Kjøper møter deg på et avtalt sted, henter produktene hos deg eller får dem levert på døren 🍎
Navnet Fuud ble valgt fordi vi ønsker at Fuud skal finnes i mange land. Vi ønsker å skape bevissthet rundt matsvinn og lokalmat-glede også utenfor Norges grenser. For å kunne vokse videre i verden ble det naturlig for oss å ha et internasjonalt navn 🌍
Det er i dag ingen godt fungerende plattformer som gir oversikt og tilgang til lokalmat nær deg og som aktivt reduserer matsvinn. Fuud skiller seg fra andre aktører (nettbutikker og gårdsutsalg) ved å tilby en reell tosidig handelsplattform som er laget for mobil. I tillegg er Fuud også et smart verktøy som gjør det enklere for oss alle å redusere matsvinn 🥳
Det er gratis å laste ned og bruke appen til å handle lokalmat. For å få tilgang til maten som deles i appen, må man ha et Fuudfriend abonnement. All mat som deles i appen blir da tilgjengelig gratis for abonnentene.
En Fuud er et produkt som er lagt ut for salg i Fuud-appen. Man legger ut mat (Fuud) som får en pris, et tidsrom det selges samt sted og tid det kan plukkes opp.
Fuudies er miljøbevisste og mat-elskende mennesker som bidrar i kampen om matsvinn 💚 Bruker du Fuud-appen, så er du en Fuudie!
Fuud-appen kan lastes ned på alle Android og Apple-enheter, enten via Google Play eller App store.
Vi er behjelpelig med å komme i gang med appen. kontakt oss på support@food.no
Dersom du opplever tekniske problemer med appen anbefaler vi at du gjør følgende:-Prøv å lukke og åpne appen igjen-Sjekk at du har nyeste versjon av Fuud-appen i App Store eller Google Play-Sjekk at du har den nyeste programvaren på enheten din (har du gjennomført siste oppdatering?)Hvis både appen og enheten din er oppdatert til nyeste versjon, kan du prøve å slette appen og installere den på nytt. Dine data i appen vil ikke gå tapt.Hvis du har gjennomført punktene over og fortsatt opplever tekniske problemer, ta kontakt med oss på support@fuud.no 💛 Vi hjelper deg!
Hvis du har glemt passordet ditt kan du trykke på “Har du glemt passordet ditt?”/”Forgot your password?” på innloggingssiden. Deretter legger du inn mailadressen som tilhører brukeren din og mottar en mail med instrukser for å opprette et nytt passord.
For å slette kontoen din trykker du på “slett konto” helt nederst i profilen din. Pass på at du er helt sikker på at du vil slette kontoen din, da all informasjon du har lagt inn også blir slettet for godt!
Om du finner feil i appen, setter vi stor pris på om du kontakter oss på support@fuud.no og forteller om problemet, så sjekker vi opp i det 😄
Fuud er lik på Android og iOS, men opplevelsen av appen kan være litt forskjellig som følge av forskjeller mellom de to operativsystemene, som for eksempel navigasjon, tastatur og varsler, for å nevne noen. Dette er ikke unikt for Fuud, men gjelder alle apper som finnes i både Google Play og App Store 📱
Noen av våre produsenter og Fuudies deler oppskrifter og tanker om matsvinn i appen vår. Ønsker du å gjøre dette, kan du ta kontakt med sofia@fuud.no for en uforbindende prat 🍳
Vi elsker at dere kommer med forslag 😍 Om du vet om en produsent som hadde passet godt inn i Fuud-teamet, kan du ta kontakt med oss på produsent@fuud.no, så kontakter vi dem!
Vi blir større for hver dag som går og vil etter hvert trenge flere på laget for å fremme lokalmat og redusere matsvinn. Hvis du vil bidra i Fuud, kan du kontakte oss på jobb@fuud.no 👏🏼
Så hyggelig! Du kan finne fuud.app på både Instagram, Facebook og LinkedIn her:FacebookInstagramLinkedIn
Vi setter pris på tilbakemeldinger og spørsmål og prøver å svare på alle henvendelser så fort som mulig! Hvis du ikke har fått svar, kan du sjekke om du har sendt mail til riktig e-postadresse, eller om mailen fra oss har havnet i søppelpostkassen. Hvis ikke kan det være vi har litt mye å gjøre og at ventetiden for svar på henvendelser er litt lengre enn vanlig. I så fall kan du vente på svar og eventuelt ta kontakt med oss på nytt, vi vil gjerne høre fra deg 💚Kontakt oss på support@fuud.no for henvendelser angående appenKontakt oss på produsent@fuud.no om du er produsent, eller har spørsmål angående produsenter.Kontakt oss på sofia@fuud.no for henvendelser angående oppskrifter, artikler og samarbeid.