Spørsmål som ofte stilles om Fuud.
I Fuud-appen kan du kjøpe all slags lokalmat, som for eksempel grønnsaker, frukt, meieriprodukter, bakevarer, sjømat, kjøtt, syltetøy, honning, drikke, mel… You name it!
Du legger inn en ordre ved å trykke på en Fuud, velge ønsket antall av produktet og deretter trykke “Send ordre”.
Når du har lagt inn en ordre får du en bekreftelse i innboksen din i appen. Denne finner du under “Meldinger” nede i menyen i appen 💬 "Mer om odreoversik og status"
Du finner en oversikt over dine ordre på profilen din under “Mine ordre”
En trygg og enkel betalingsmetode direkte i Fuud-appen er under utvikling, men har desverre ikke kommet enda. Dermed er betalingsmetode foreløpig opp til lokalmatprodusentene i Fuud. Betalingen gjennomføres etter at du har mottatt en ordrebekreftelse eller ved overlevering.
Du kan ikke kansellere en bestilling som er gjort, da bestillingen er bundet hos produsenten. Produsenten kan kansellere bestillingen hvis noe uforutsett har oppstått som hindrer produsenten å levere våren. I hver bestilling åpnes det en dialog mellom kjøper og selger, her har man mulighet til å kommunisere om evt. endringer i utlevering etc.
Hvis produsenten ikke har møtt opp kan du prøve å ta kontakt med produsenten i den samme chatten som du fikk ordrebekreftelse i appen. Hvis produsenten fortsatt ikke svarer, kan du kontakte oss på support@fuud.no, så hjelper vi deg!
Hvis du har fått feil produkter kan du kontakte produsenten i den samme chatten som du fikk ordrebekreftelse i appen. Hvis produsenten ikke svarer, kan du kontakte oss på support@fuud.no, så ordner vi opp i saken!
Vi tar kundene våre på alvor! Hvis du har hatt en dårlig opplevelse med en ordre er det viktig at du gir den tilbakemeldingen direkte til produsenten i meldingsboksen dere knyttet til handelen. Du er også velkommen til å kontakte oss på support@fuud.no 💛
Lokalmatprodusentene våre avgjør selv hvordan produktene kommer frem til deg. Noen av produsentene ønsker at du henter det hos dem eller på et avtalt sted, og andre ønsker å levere varene hjem til deg. Dette vil produsenten informere deg om.
Hvis du vil at noen andre skal hente eller motta produktene dine, kan du sende en melding om dette til produsenten i appen, i samme chat som du fikk ordrebekreftelsen din.
Antall produsenter som har lokalmat tilgjengelig i ditt nærområde kan variere ut fra pågang, mengde og sesong. Du finner de som har aktive fuuds i appens "Nær meg" funksjon.
Trøndelag er Norges svar på Piemonte, derfor er det naturlig for oss å lansere appen i Trondheim, som myldrer av lokalmat, før vi lanserer den i resten av landet. Om det ikke er noen tilgjengelige produkter i ditt nærområde i appen når du laster den ned, må du ikke fortvile! Vi jobber stadig med å inkludere flere lokalmatprodusenter i appen og sikter etter å bli den foretrukne plattformen for lokalmat 🌱 Er det en produsent du savner i appen? Send oss en anbefaling på produsent@fuud.no, så tar vi kontakt med dem!Dersom du leter etter en spesifikk lokalmatvare, kan du lagre et søk i appen og få en varsel når du er i nærheten av denne varen 📍